Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie?

Marketing internetowy opiera się coraz częściej na solidnym i przemyślanym pozycjonowaniu, warto więc wiedzieć czym jest tego typu działalność i jakich nakładów finansowych wymaga. Pozycjonowanie, określane także jako SEO (skrót od angielskiego „Search Engine Optimization”) ma za zadanie zwiększać pozycję firmy w przestrzeni wybranej wyszukiwarki internetowej.

Ze względu na to, że bezsprzecznym hegemonem w branży jest Google, to właśnie ta wyszukiwarka jest pierwszą, do której dostosowuje się dalsze strategie marketingowe. Żeby jednak pozycjonowanie było skuteczne, niezbędne jest poprawne zoptymalizowanie strony internetowej i przebudowanie jej w taki sposób, aby dawała się łatwiej dopasować do ogólnego projektu strategicznego. Można więc powiedzieć, że pozycjonowanie odbywa się dwuetapowo – w pierwszej kolejności zwraca się uwagę na działania marketingowe, takie jak chociażby analiza i dobór odpowiednich słów kluczowych czy dbanie o unikalną treść witryny, natomiast w drugiej dba się o techniczną wartość strony www. Wszystkie te działania mają jeden główny cel – sprawienie, aby konkretna strona internetowa wyświetlała się (po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych) na jak najwyższej pozycji, najlepiej pierwszej strony wyszukiwarki.

Choć wielu osobom wydaje się, że pozycjonowanie nie wymaga jakichkolwiek nakładów finansowych, niezbędne jest posiadanie nie tylko rozległej wiedzy na temat mechanizmów, którymi rządzi się Sieć, ale także rozbudowanego zaplecza technologicznego, takich jak serwery, dostęp do katalogów stron czy własnych witryn, usprawniających proces pozycjonowania. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją interaktywną, posiadającą odpowiednie przygotowanie i wieloletnie doświadczenie.