Marketing internetowy

Marketing internetowy

W ostatnich latach zarówno na gruncie polskim, jak i na gruncie zagranicznym w związku z rozwojem sieci internetowej pojawiło się pojęcie o nazwie marketing medialny. Ten ostatni jest ściśle związany przede wszystkim z rozwojem sieci internetowej, a więc także z pojawieniem się gospodarki w świecie internetowym, a nie – jak to było jeszcze do niedawna – wyłącznie w  świecie tradycyjnym. Warto mieć świadomość tego, że w przypadku rozmawiania o marketingu medialnym, rozmawiamy także o reklamie internetowej. Te dwa aspekty są ze sobą ściśle związane, dlatego też nie można mówić o marketingu medialnym bez odłączenia go od reklamy w sieci. Na czym zatem polega ten pierwszy? W dużej mierze pojęciem marketingu określamy działania, które dążą do poprawienia popularności danej firmy, produktu czy szeroko pojętych usług. Marketing internetowy pojawił się z chwilą wynalezienia technologii internetowej. Należy jednak pamiętać, że z samym marketingiem mieliśmy do czynienia o wiele wcześniej, ponieważ ten pojawiał się, pojawia i będzie pojawiał tam, gdzie pojawia się konkurencja na rynku.