SEO czarne i białe

SEO czarne i białe

Pozycjonowanie jest długofalowym procesem, trudno więc zakładać, że pozytywne wyniki pojawią się z dnia na dzień. Nawet jeżeli taka sytuacja miałaby miejsce, rzadko kiedy wysoka pozycja w rankingu wyszukiwarki utrzymuje się dłużej i pozwala na osiągnięcie silnej pozycji na tle konkurencji.

„Umieszczenie” witryny na ustalonej pozycji w rankingu wyszukiwarki może więc trwać nawet kilkanaście miesięcy, wszystko zależy bowiem od tematyki strony, profilu samej firmy oraz odpowiedniej optymalizacji jej witryny internetowej. Choć pozycjonowanie jako takie uznawane jest dzisiaj za absolutny numer jeden w branży związanej z interaktywnością, często interpretowane jest w negatywnym kontekście, jako zabiegi na granicy etyki i elementów hakerskich. W terminologii branżowej można zresztą spotkać się z pozycjonowaniem „białym” i „czarnym”, które odnosi się do stopnia uczciwości w osiąganiu planowanego sukcesu. Ze względu na to, że czarne SEO nie jest akceptowane, wykrycie go przez roboty wyszukiwarki jest zwykle jednoznaczne ze zbanowaniem całej witryny i negatywnym postrzeganiem „specjalistów” uciekających się do nieuczciwych zabiegów marketingowych.

Sukces osiągnięty w taki sposób może być więc błyskawiczny, jednak równie błyskawicznie może się zakończyć, lepiej więc zdecydować się na działanie dłuższe i bardziej skomplikowane, jednak pozwalające na osiągnięcie lepszych efektów, nawet wtedy, kiedy w przestrzeni wyszukiwarki zmieni się algorytm (co zdarza się cyklicznie i ma za zadanie ograniczyć zasięg działania nieuczciwych pozycjonerów).