SEO / SEM

SEO / SEM

Jednym z czynników decydujących o efektywności przedsiębiorstwa jest skuteczność podejmowanych przez nie działań marketingowych. Reklama w internecie należy do tego typu działań które odpowiednio zaplanowane mogą osiągać satysfakcjonujące wskaźniki efektywności.

Wśród działań reklamowych koncentrowanych wokół stron www i internetu do najpopularniejszych należą działania w obrębie SEO oraz SEM.

pozycjonowanieSEO czyli search engine optimization to działania skoncentrowane na optymalizacji kodu strony www – eliminowanie błędów oraz maksymalne dostosowanie do wytycznych (w tym walidacja w zgodzie ze standardami w3c) to jeden z kluczy do skutecznej obecności w wyszukiwarkach internetowych.

SEM, a więc search engine marketing to działania ukierunkowane na płatne kanały reklamowe takie jak adWords, adKontekst, AdTaily oraz inne. W tym modelu reklamowania użytkownik płaci za reklamę, której celem jest wygenerowanie jak największej ilości odwiedzin w ramach strony www.