Strona www firmy – potrzebna czy nie?

Strona www firmy – potrzebna czy nie?

Morze firm rezygnuje z marketingu internetowego zakładając, że tego typu promocja jest nieefektywna i niepotrzebna, stawiając jednocześnie na tradycyjną reklamę – ulotki, banery czy tablice ogłoszeń. Sfera wirtualna rozwija się jednak nieustannie, zawłaszczając coraz większą przestrzeń naszej realności, przez co nieobecność firmy w Sieci sprawia, że jest ona postrzegana jako…nieistniejąca. Dlaczego zatem warto posiadać firmową stronę internetową? 

Koszty reklamy internetowej ciągle są niższe od klasycznej, może więc dziwić jak mało przedsiębiorców korzysta z jej potencjału. Zasięg Sieci jest znacznie większy, tańszym kosztem można więc osiągnąć znacznie więcej – pozyskać nowych klientów, dotrzeć w najdalsze zakątki kraju czy świata i dystrybuować produkty, które nie sprzedałyby się w sklepach stacjonarnych. Oczywiście, żeby strona internetowa mogła należycie spełnić swoją rolę musi być skonstruowana w odpowiedni sposób, najlepiej przez profesjonalistów. Witryna internetowa ma być wizytówką firmy, dlatego też rozsądniejszym posunięciem jest wykorzystanie wiedzy, doświadczenia i zaplecza technologicznego wyspecjalizowanych agencji interaktywnych. Amatorszczyzna zamiast przyciągać będzie rozśmieszać lub odrzucać, dodatkowo też utrudni pozycjonowanie, przez co stanie się całkowicie nieatrakcyjna zarówno dla odbiorców, jak i robotów internetowych wyszukiwarek. Co ciekawe, strona www, nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę koszt jej zbudowania i optymalizacji, jest zdecydowanie tańsza od kosztów wydrukowania standardowych wizytówek papierowych, a ma znacznie szerszy zasięg.

Warto też pamiętać o tym, że internet jest nam dzisiaj na tyle bliski, że korzystamy z niego nie tylko podczas wyszukiwania podstawowych informacji, ale także danych na temat sklepów, produktów czy najbliższych instytucji. Posiadanie strony www wydaje się więc być dzisiaj właściwie czystym obowiązkiem.